Показаха Йети! Не снежният човек, а автомобилът Шкода Йети /Skoda Yeti/ - компактен кросовър, представен от чехите на Женевския автосалон в компанията на хималайския човек и n-броя снежанки.
Става дума за първия съвременен чешки всъдеход, разработен в Млада-Болеслав. Тази кола във вид на концептуална разработка от две-три години се показва по салоните, но явно мама-германка Volkswagen не даваше колата да влезе в серийно производство, за да не пресече пътя на друг, по-"роден" всъдеход – немския Tiguan.
Серийният Yeti е със самолетното остъкление на кабината, има масивни централни стойки на покрива /Б-колонки/, допълнителни фарове отпред и доста още неща, които го доближават по стил до другия нов представител на старата чешка марка – Roomster.
Новата кола е доста близка по вид и на първия концептуален Yeti от 2005-а година. Но този концепт беше развит върху платформата на малката Skoda Fabia, а се оказа, че не е възможно върху малката й платформа /също дело на Volkswagen/ да се монтира механизъм за задвижване на четирите колела.
Това наложи конструкторите да заменят първата платформа с по-голяма, същата, която вече с успех се използва при моделите Skoda Octavia, Volkswagen Golf 6 и малкия брат на Tuareg Volkswagen Tiguan. Естествено и трансмисията на новата Skoda е същата като на Tiguan – със съединител Haldex, който автоматично включва при нужда задвижването на задния мост.
Следвайки практиката на разминаване" на чешките модели с немските по пазарни класове, Yeti е по-компактен от немския си роднина" - при почти еднакво междуосие /между другото същото както при Octavia - 2580 мм/, всъдеходното чехче" е с 20 см по-късо – габаритът му е 4,2, което формално ставя колата в търговския клас B+.
Сред най-ярките детайли на екстериора са сдвоената и с различни размери на фаровете предна оптика, и замаскираните задни колонки. Донякъде с външния си вид Skoda Yeti показва, че е по-скоро градски жител", отколкото типичен оф-роудър.
Интересното е, че без да се напрягат особено много, дизайнерите са успели чрез външния вид на колата да я дистанцират, както от сериозните всъдеходи, така и от събратята" си по вид – градските кросовъри. В полза на първото твърдение говори доста големият надвес отпред и двигателят 1,2 л TSI, 105 к.с. с който е обзаведен базовият вариант, предлагащ и само предно предаване. Едва ли и просветът от само 195 мм е характеристика на типичен оф-роудър. В същото време, вариантът със задвижване на четирите колела едва ли ще е за пренебрегване, ако ви се наложи да се преборите с повечко кали сняг, ако случайно закъсате в лошо време.
Интериорът е оформен класически и качествено с широко използване на унифицирани детайли. Петместният салон е удобен и практичен, багажникът е съизмерим с този на Octavia - над 500 л. Седалките отзад не само се регулират по дължина, но и могат напълно да се премахнат и да останат в гаража. В този случай полезният товарен обем нараства до 1760 л.
Понеже Skoda Yeti дойде след VW Tiguan, тя ще разполага и с други мотори, като турбочетворката с ходов обем 1,2 л, 105 к.с. от новото Polo. Този мотор ще е базов и ще се монтира на стартовия вариант с предно задвижване на автомобила. За варианта 4х4 са предвидени по-сериозни мотори – бензин 1.8 TSI, 160 к.с. и дизел 2.0 TDI, но в три варианта на мощност - 110, 140 и 170 к.с. Предавателните кутии са две – стандартна механична или седемстепенна автоматична подредена със сдвоен съединител DSG.
Колата влиза в не особено силно населения сегмент на малките кросовъри в Европа, където засега положението владее японо-италианският близнак" Suzuki SX4/Fiat Sedici, към които наскоро се присъедини Toyota Urban Cruiser.
Производството на Yeti вече стартира в завода на Skoda в чешкия град Квасини, не е изключено неговото производство да тръгне и в завода на Фолксваген край Калуга, Русия.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!