Tesla – колата задвижена от искрата

Общи 03 април 2009 | Auto-Press.net A- A+ 2058 посещения | без коментари

На 26 март се състоя световната премиера на новото попълнение в гамата модели на американската компания Tesla - първата в света показала сериен суперспортен модел с електрическо задвижване. Основаната през 2003-а година Tesla се специализира в подготовката и направата на екологично съобразни електрически автомобили, нещо което едва стартира и то само при някои традиционни автопроизводители.

Премиерата на автомобила идва много точно на фона на стагниращата автоиндустрия и изявлението на президента Барак Обама, че иска да види поне милион електромобили по пътищата на Щатите до 2015-а година.

Новият автомобил, както беше обявено предварително, е седан, определян от марката, като семеен. Въпреки че с визията си Tesla Model S се причислява към седаните, от компанията заявяват, че във вътрешността му могат да се возят петима възрастни и две деца, а товарната вместимост на автомобила е по-добра от тази на стандартните комбита.

Благодарение на големите габарити на колата, чиято дължина е без малко 5 м, и благодарение на удачното разполагане на акумулаторите, пътниците ще се чувстват във вътрешността на салона достатъчно свободно. Поради характера на задвижващата си система, колата може да превозва багаж и под предния капак.

Електрическата задвижваща система и вградените в пода мощни батерии, гарантират свободен пробег до 300 мили (480 километра) без необходимост от презареждане. От Tesla са предвидили три варианта на батериите, с капацитет за съответно 256, 368 и 480 километрови автономни пътувания.

Става дума литиево-йонни акумулатори, които са напълно достойни за футуристичния характер на задвижването й. Животът на акумулаторните батерии е между 7 и 10 години, а зареждането им може да става от елмрежа с работно напрежение 110, 220 или 440 Волта най-много за четири часа.

При маса от 1,7 тона седанът притежава сериозна динамика. Model S е в състояние да се ускори от 0 до 60 мили в час (96 км/ч) за по-малко от 5 секунди и да развие максимална скорост на движение от 130 мили в час (208 км/ч). В плановете на Tesla фигурира и производството на спортен вариант на седана, който ще се ускорява от 0 до 100 км/час за по-малко от 5 секунди.

Tesla ще стартира официално производството на Model S през 2011 година, като сериозни надежди се възлагат на получаването на федерална помощ в размер на 350 милиона щатски долара, с които да бъде изграден производствен комплекс в Калифорния. Базовата цена на Model S се очаква да бъде малко под 50 000 щатски долара. Електроспортистът ще се предлага още на пазарите в ЮАР, Япония, Австралия и Великобритания. Tesla има планове за производство на около 20 000 автомобила годишно във фабриката си в Южна Калифорния.

Всъщност цената на колата е по-висока от сравнимите конвенционални масови марки седани. Според Tesla, обаче, данъчните облекчения за екологичност на колата, евтиното обслужване и липсата на разходи за гориво ще направят колата доста конкурентноспособна на по-евтините автомобили с двигатели с вътрешно горене.

В стандартното обзавеждане новата кола има панорамен стъклен покрив, спортна спирачна система Brembo, 17-инчов сензорен дисплей, чрез който може да се сърфира в Интернет, светодиодни светлини, лети джанти с размер 21 цола.

Според производителя автомобилът поставя началото на ново поколение превозни средства, които ще помогнат на автоиндустрията и икономиката да стане независима от внасяните отвън изкопаеми горива. Това което искахме да докажем на автомобилната индустрия, че е възможно да се създаде конкурентноспособна електрокола на конкурентна цена...Надяваме се че индустрията ще ни последва!" - се казва в официално изявление на компанията.

 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте