От Nissan очакват по-високи нива на продажби за мини автомобила си Pixo в условията на рецесия, принуждаваща купувачите да търсят по-евтини и не толкова претенциозни автомобили. В същото време сега най-много вече се търсят по-екологични автомобили, не на последно място заради гарантираните държавни помощи при закупуването им във водещите държави в Западна Европа.
Японският автопроизводител ще лансира Pixo в Европа през юни на цени около 8000 евро. Първоначално от Nissan прогнозираха около 30 000 продажби, но сега очакват сериозно задминаване на тази цифра.
Автомобилът ще се предлага само с един двигател - много компактният еднолитров, трицилиндров и изцяло алуминиев, 12-клапанов мотор с мощност 65 к.с. Автомобилът има забележително нисък разход на гориво - съоръжен с механична петстепенна предавателна кутия, той разходва 4.6 л на 100 км път смесен цикъл на движение, 4,3 л извън града и 5,1 л в градски условия при емисии на СО2 от само 103 грама на километър.
Нетипично за класа си Nissan Pixo ще се предлага и с четиристепенен автоматик, което го прави много удобен за използване в чертите на града. В стандартното оборудване на автомобила влиза асистенция на волана и ABS, докато системата ESP е опция. Петвратият автомобил е с четири места и основни габарити дължина 3565 мм, височина 1470 мм и ширина 1600 мм.
Pixo е рожба на т.н. "бедж инженеринг" - съвместна разработка на автомобилни производители, предлагащи почти един и същи модел под различни марки. В случая става дума за кооперация със Suzuki, а "сестринският" автомобил е Suzuki Alto, като и двaта автомобила се произвеждат в Ню Делхи, Индия. Производството там и кооперацията позволяват на двете фирми да намалят производствените си разходи и да предложат продукцията си на по-конкурентни цени.
Двете компании търсят различни групи клиенти - Nissan вижда Pixo като автомобил за самотни хора на средна и нагоре възраст, докато Suzuki адресира Alto към младите градски купувачи.
Pixo се очартава като бюджетното предложение на Nissan и ще бъде основен конкурент на модели като правената в Полша Ford Ka и Hyundai i10, който също се прави в Индия. От Nissan твърдят, че когато са планирали колата, не са и сънували, че ще има такава сериозна рецесия на пазара, но сега са убедени, че имат точната кола в точното време.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!